Blog

5 kratkih lean lekcija

5 kratkih lean lekcija

Često možemo čuti od “velikih” menadžera da su najvredniji resurs njihove kompanije ljudi. Da li to zaista misle i koliku slobodu imaju svi zaposleni u organizaciji da predlože ideje za unapređenje rada i koliko se njihovo mišljenje ceni? U poslednje dve decenije kompanije našeg regiona su, poput ostatka sveta, napravile pometnju u želji da i one “implementiraju” lean/kaizen ili neku drugu zvučnu metodologiju koja će im rešiti sve probleme preko noći. Zbog nerazumevanja osnovnog lean pristupa često su takvi pokušaji osuđeni na neuspeh. Održivo lean poslovanje i lean procesi se mogu uspostaviti jedino u kompanijama koje su prihvatile i razvile kaizen…
Pročitajte više
Svetu je potreban kaizen vise nego ikada

Svetu je potreban kaizen vise nego ikada

„Šta ja sam mogu da uradim kad države i kompanije...“ jedan je od najčešćih izgovora za svaki globalni problem. Ljudi su zbog previše svakodnevnih obaveza robovi nečega što u kaizenu nazivamo „pogonsko slepilo“, a odnosi se na nemogućnost sagledavanja stvari iz drugog ugla i obuhvatanja šire slike. Svaki čovek predstavlja veoma bitnu kariku u lancu promena koja je planetu dovela do trenutnog stanja. Kakve veze sa svim ovim ima kaizen/lean filozofija? U našem društvu se o ovoj filozofiji formiralo mišljenje da predstavlja sređivanje proizvodnje, „nešto“ u vezi povećanja produktivnosti, održavanja opreme... Suština kaizen filozofije je promena svesti i kontinuirani rad na…
Pročitajte više
OEE (Overall Equipment Effectiveness)

OEE (Overall Equipment Effectiveness)

Šta predstavlja OEE pokazatelj? OEE (Overall Equipment Effectiveness) je pokazatelj koji predstavlja zlatni standard u merenju produktivnosti proizvodnje. Razvijen od strane jednog od tvoraca TPM-a (Total Productive Maintenance) Seiichija Nakajime šezdesetih godina i brzo je postao jedan od najčešćih ključnih pokazatelja uspeha (KPI) koji se prate u lean proizvodnji. OEE se izražava u procentima, a vrednost od 100% bi se postigla jedino u slučaju kada bi se proizvodili samo dobri proizvodi, najbrže moguće i bez zastoja. Iz ovoga se zaključuje da je održavanje maksimalne vrednosti ovog pokazatelja na duge staze nedostižno, ali je svakako potrebno težiti što boljoj vrednosti. Kako…
Pročitajte više