Blog

Poslovni kodeks Udruženja srpskih zanatlija (1911.) 🛠️📜

Poslovni kodeks Udruženja srpskih zanatlija (1911.) 🛠️📜

Fokus na korisnika, kvalitet usluge/proizvoda, rokove, kontinuirano unapređenje, organizaciju i rad na eliminaciji uzroka problema nam još jednom potvrđuje koliko zapravo kaizen/lean predstavlja zdravorazumski pristup i način razmišljanja. Formalni nastanak kaizen/lean pristupa se često vezuje za određene periode i teritorije u bližoj istoriji, ali sa sigurnošću možemo reći da način razmišljanja i i ključni principi sežu daleko u prošlost i glavni su pokretač ljudske rase da teži unapređenjima i razvoju.⚙️ "Ide li ti posao slabo, traži uzroke tome pa ih ukloni, ne svaljuj krivicu na druge i ne zaboravi da je svako svoje sreće kovač." Više o tome kako lean…
Pročitajte više
KAIZEN – strategija budućnosti stara koliko i čovečanstvo

KAIZEN – strategija budućnosti stara koliko i čovečanstvo

„To kod nas ne može, nismo mi Japanci!“ ili „Naše poslovanje je specifično i kompleksno“ su samo neki od mnogobrojnih izgovora kojima branimo našu kompaniju od promena i držimo nas ušuškane u zoni komfora. Zona komfora je svakako prijatna, ali nikako ne predstavlja plodonosno tlo na kojem se može ostvariti napredak. Veliki guru kaizena, Masaaki Imai, lepo je uočio da čak i u Japanu postoje kompanije koje su osuđene na stagniranje i pored toga što se nalaze pored autoputa napretka, dok sa druge strane postoje kompanije van Japana koje su svoju poslovnu strategiju usmerile na promene i kontinuirani napredak što…
Pročitajte više
SMED – kako do brže zamene alata?!

SMED – kako do brže zamene alata?!

Deluje da priče o smanjenju troškova proizvodnje i želja za postizanjem što veće efektivnosti opreme nikada nisu bile aktuelnije nego tokom pandemije virusa COVID19 koja ostavlja dubok trag u industriji. Mnoge kompanije pokušavaju da pronađu načine da ostvare uštede i uz što manje troškove kreiraju vrednost za korisnika. Potreba koja se javila je da se nivo zaliha, a samim tim i zarobljena sredstva u njima, smanji i da se proizvodi samo ono što je moguće prodati. Zbog nedovoljne fleksibilnosti proizvodnje i visokih troškova zamene alata pribegavalo se pristupu proizvodnje većih serija i stvaranju zaliha koje sada predstavljaju dodatno breme. Fabrike…
Pročitajte više
5 kratkih lean lekcija

5 kratkih lean lekcija

Često možemo čuti od “velikih” menadžera da su najvredniji resurs njihove kompanije ljudi. Da li to zaista misle i koliku slobodu imaju svi zaposleni u organizaciji da predlože ideje za unapređenje rada i koliko se njihovo mišljenje ceni? U poslednje dve decenije kompanije našeg regiona su, poput ostatka sveta, napravile pometnju u želji da i one “implementiraju” lean/kaizen ili neku drugu zvučnu metodologiju koja će im rešiti sve probleme preko noći. Zbog nerazumevanja osnovnog lean pristupa često su takvi pokušaji osuđeni na neuspeh. Održivo lean poslovanje i lean procesi se mogu uspostaviti jedino u kompanijama koje su prihvatile i razvile kaizen…
Pročitajte više
Svetu je potreban kaizen vise nego ikada

Svetu je potreban kaizen vise nego ikada

„Šta ja sam mogu da uradim kad države i kompanije...“ jedan je od najčešćih izgovora za svaki globalni problem. Ljudi su zbog previše svakodnevnih obaveza robovi nečega što u kaizenu nazivamo „pogonsko slepilo“, a odnosi se na nemogućnost sagledavanja stvari iz drugog ugla i obuhvatanja šire slike. Svaki čovek predstavlja veoma bitnu kariku u lancu promena koja je planetu dovela do trenutnog stanja. Kakve veze sa svim ovim ima kaizen/lean filozofija? U našem društvu se o ovoj filozofiji formiralo mišljenje da predstavlja sređivanje proizvodnje, „nešto“ u vezi povećanja produktivnosti, održavanja opreme... Suština kaizen filozofije je promena svesti i kontinuirani rad na…
Pročitajte više
OEE (Overall Equipment Effectiveness)

OEE (Overall Equipment Effectiveness)

Šta predstavlja OEE pokazatelj? OEE (Overall Equipment Effectiveness) je pokazatelj koji predstavlja zlatni standard u merenju produktivnosti proizvodnje. Razvijen od strane jednog od tvoraca TPM-a (Total Productive Maintenance) Seiichija Nakajime šezdesetih godina i brzo je postao jedan od najčešćih ključnih pokazatelja uspeha (KPI) koji se prate u lean proizvodnji. OEE se izražava u procentima, a vrednost od 100% bi se postigla jedino u slučaju kada bi se proizvodili samo dobri proizvodi, najbrže moguće i bez zastoja. Iz ovoga se zaključuje da je održavanje maksimalne vrednosti ovog pokazatelja na duge staze nedostižno, ali je svakako potrebno težiti što boljoj vrednosti. Kako…
Pročitajte više